Beefeater Gin

beefeater logoBeefeater gin je ustanovil James Burrough, ki je svojo proizvodnjo začel leta 1820. Šolal se je za farmacevta, zato je dobro poznal sovplivanje alkohola in dišav ter različnih plodov. Destilerijo je postavil na bregu reke Thames. Ime za gin je izbral po čuvajih kraljeve palače ‘Tower of London’, imenovanih Beef-eaters ljudje, ki jedo veliko govedine – zato, da bi bili bolj neustrašni, so jih hranili z govedino.

Brinove jagode gojijo pretežno na gričih v Umbriji, v Italiji. Za dober gin je pomembno olje iz brinovih jagod, ki vsebuje različne arome, ki so pozneje pomembne pri destilaciji gina. Najpomembnejši dnevi v proizvodnem letu so sredina oktobra, ko prejmejo vzorce novega pridelka brinovih jagod in ko se odločajo, katerih pet ali šest vzorcev brinovih jagod bo sestavljalo mešanico, ki bo zagotovila, da se bo tradicija in kakovost gina Beefeater lahko nadaljevala.

Ostale sestavine, ki so pomembne pri pridelavi gina Beefeater, so: koriander, limone, pomaranče, angelika  – korenike in semena, mandlji, perunika, sladki koren ali sladič. Destilacijski proces gina Beefeater je drugačen od ostalih destilacijskih procesov – vse botanične dodatke dodajo žitnemu destilatu 24 ur pred tem, ko se začne destilacija. Ta proces omogoči postopno izločanje okusov in arom preden se začne destilacija, rezultat je gin z bolj intenzivnim ter kompleksnim okusom.


Zgodovina gina Beefeater

  • 1820 – Položeni temelji
    Pod nadzorom družine Taylor se odpre destilarna v Chelseaju na ulici Cale Street. V nadaljevanju bo postala prvi dom gina Beefeater.
  • James Burrough, utemeljitelj gina Beefeater1835 – Utemeljitelj
    V Devonu se rodi James Burrough, utemeljitelj gina Beefeater. Odloči se za poklicno pot na področju farmacije, ki ga vodi v Združene države Amerike.
  • 1863 – Prva destilarna
    Po vrnitvi v London Burrough kupi destilarno v Chelseaju za 400 funtov. Proizvaja likerje, sadne brinjevce in punče, med njegovimi odjemalci pa je tudi Fortnum & Mason.
  • 1876–79 – Rojstvo Beefeaterja
    Burrough začne proizvajati mnoge različne znamke gina, med katerimi je tudi Beefeater, ki je dobil ime po stražarjih v utrdbi Tower of London. Pijača doživi takojšen uspeh in postane paradni konj destilarne.
  • 1908 – Večji in boljši
    Proizvodnja Beefeaterja se preseli na Hutton Road v Lambethu. Destilarna se po svoji predhodnici poimenuje Cale Street, da bi ohranila svojo dediščino, proizvodnja pa se poveča zahvaljujoč nakupu najsodobnejše destilacijske opreme.
  • 1958 – Montford Place
    Proizvodnja še naprej narašča, zato se Beefeater preseli v svoj sedanji dom v Kenningtonu na lokacijo, kjer je nekoč stala vojaška tovarna vložene zelenjave Haywards.
  • 1963 – Uspeh v Ameriki
    Beefeater predstavlja tri od vsakih štirih steklenic gina, uvoženega v ZDA. Leta 1969 je Beefeater edini gin na krovu ladje QE II na krstni plovbi v New York.
  • Beefeater gin1987 – Nova doba
    Jamesa Burrougha kupi Whitbread in destilarna ni več družinsko podjetje. Nato preide v last Allied Lyons (ki se pozneje preimenuje v Allied Domecq).
  • 1995 – Nov mojster
    Desmond Payne na položaju mojstra destilaterja zamenja Briana Martina.
  • 2005 – Pernod Ricard
    Beefeater Gin kupi Pernod Ricard. Začne se obsežen program ponovnega vlaganja v blagovno znamko. Beefeater si znova pridobi svoj legitimni položaj kot londonski gin in je edini svetovno priznani gin, ki ga še vedno proizvajajo v samem mestu.

 

Beefeater 24

Da se je Beefeater obdržal vse do danes, obstaja dober razlog: izpopolnjujejo ga že več kot 180 let. Ko so mojstra destilacije Desmonda Payna prosili, naj pripravi lastno stvaritev za Beefeater, se je odločil, da bo začel tam, kjer se je ustavil oče prvotnega Beefeaterja James Burrough, se pravi z edinstvenim in tajnim receptom, ki je do danes ostal praktično nespremenjen.

Pri iskanju popolnega gina je James Burrough nenehno preizkušal različne kombinacije sestavin. S svojim radovednim umom in prirojeno ljubeznijo do eksperimentiranja je pri izpopolnjevanju in izboljševanju receptov uporabljal svoje farmacevtsko znanje. Gojil je tudi strast do novih okusov. Desmond Payne, ki že toliko let varuje stvaritev Jamesa Burrougha, recept pozna na pamet. Z Burroughom ga povezuje tudi strast do eksperimentiranja in okusov.

Desmond PayneDesmond Payne: »Ko sem ustvarjal Beefeater 24, sem začel preizkušati vse vrste rastlinskih izvlečkov, da bi dopolnil, kar že po tradiciji uporabljamo za Beefeater, a noben izvleček nekako ni bil pravi,« pripoveduje. »Med raziskovanjem sem odkril zanimivo zgodovinsko dejstvo, da je bil v začetku devetnajstega stoletja oče Jamesa Burrougha dvorni dobavitelj čaja za kraljico Viktorijo.«

Ta zgodovinski podatek in dejstvo, da je čaj naravni rastlinski izvleček, sta Desmondu Paynu pomagala odkriti odlično izhodišče za Beefeater 24. Toda čakalo ga je še veliko eksperimentiranja.

»Zanimivo je, da čaji, za katere sem mislil, da bodo dali najboljše rezultate, na primer darjeeling, niso bili ustrezni,« razlaga Desmond Payne. »Vsebovali so namreč preveč tanina, pri ginu pa mora ves tanin izvirati iz brina. Vzorce čajev smo destilirali enako kot druge rastlinske izvlečke, se pravi z žitnim alkoholom, in izkazalo se je, da se najbolje obnesejo zeleni čaji, ki vsebujejo manj tanina.«

Šele po dolgih mesecih eksperimentiranja je Desmond odkril pravo sestavino za nadgradnjo gina Beefeater: edinstveno mešanico kitajskega zelenega in redkega japonskega čaja senča, nabavil pa ju je od trgovcev, ki uvažajo najboljše svetovne čaje.

»Kitajski zeleni čaj ima sveže dišečo noto, japonski čaj senča pa je redka aromatična vrsta za čajne sladokusce,« pravi. »Ker čajne liste po žetvi poparijo, listi med sušenjem ne oksidirajo. To zagotavlja čisto »zeleno« noto, ki v resnici okrepi aromo gina.«

Še en zanimiv vidik čaja je njegova zgodovinska povezava z ginom. Tako gin kot čaj veljata za tipični britanski pijači, ki sta s širjenjem Britanskega kraljestva postali priljubljeni po vsem svetu. Čaj je v Anglijo prišel sredi 17. stoletja, ko je začel postajati priljubljen tudi gin. Do konca sedemnajstega stoletja je bilo v Londonu mogoče kupiti čaj že na petsto različnih krajih, destilarne gina pa so razvijale »londonski suhi gin«, ki se je ohranil vse do danes.


Iskanje popolnega ravnovesja

Tako kot »suhi gin« Beefeater London Dry Gin tudi Beefeater 24 izdelujejo po tradicionalni metodi, kar pomeni, da po destilaciji ne dodajajo več nobenih arom. Alkohol in naravne rastlinske izvlečke celih 24 ur namakajo v kotlu, kar je dlje kot za kateri koli drugi vrhunski gin. S tem procesom, ki ga uporablja samo Beefeater, dobimo kompleksnejši gin s polnejšim okusom.

Poleg različnih rastlinskih izvlečkov je destilacija Beefeater 24 »prekinjena« v zgodnejši fazi, da pijača ohrani svojo svežino in moč. Desmond razlaga: »Ko destiliramo, uporabimo samo cvet destilacije. Prve in zadnje elemente – glavo in rep – destilacije zavržemo. Ko delamo Beefeater 24, veliko prej »zarežemo« v destilat, da ohranimo svežo noto grenivke in čajnih listov.«

Vse v steklenici je čisto, naravno in dovršeno. Kot pove Desmond Payne: »Vse je vprašanje ravnovesja: ni pomembno, koliko izvlečkov uporabiš ali kako eksotični so, ampak kako se obnesejo v kombinaciji. In bistvenega pomena je najti pravo ravnovesje.«

»Aroma Beefeater 24 je kompleksna in ubrana z nadihom citrusov, brina in čaja senča, ki se nadaljuje z aromatičnim koriandrom in angeliko,« razlaga Payne. »Najprej okusimo nežni navdih grenivke in seviljskih pomaranč. Okus se nato prek rahlega priokusa brina razvije v mehkobo sladiča, uravnovesi pa se zaradi prefinjenega vpliva lističev zelenega čaja in senče.«

Samo pravi mojster ima potrebne izkušnje in samozavest, da se lahko navdihnjeno odloči za čaj kot nov rastlinski izvleček. S to izbiro je Payne ustvaril alkoholno pijačo, ki pooseblja edinstveno živahnost Londona v 21. stoletju.


Zakoreninjen v sodobnem Londonu

Beefeater 24Privlačno nasprotje med preteklostjo in sedanjostjo, ki je v Londonu tako zelo očitno, se zrcali tudi v čudoviti steklenici, v katero polnijo Beefeater 24. Oblikovalski navdih za steklenico je zagotovila keramična čutarica iz obdobja Royal Doulton Arts & Crafts, ki jo je podjetje James Burrough Limited uporabljalo na prelomu 20. stoletja. Dno steklenice iz rdečega stekla jo povezuje z utrdbo Tower of London, kjer skrbno hranijo najbolj znan rubin na svetu. Naslednja povezava z utrdbo je prepoznaven modro-črn zamašek, navdihnjen z uniformo, kakršno nosijo stražarji utrdbe. Sodobna etiketa in dinamična pravokotna oblika pa steklenici Beefeater 24 zagotavljata presenetljivo sodobnost.

Nick Blacknell, mednarodni direktor blagovne znamke Beefeater, pravi: »Beefeater 24 uteleša izvirnost, mojstrstvo in dovršenost. Globoko zakoreninjen v današnjem Londonu predstavlja edinstven poklon temu dinamičnemu mestu, ki v okus gina vnaša popolnoma novo razsežnost.«

Koktajli z ginom

Komentiraj

Vaš e-mail ne bo objavljen. Polja označena z zvezdico so obvezna. *

*